mandag den 10. februar 2014

Bedre end forventet

Anmeldelse af "August - Osage Country"(2014)(på dansk "Familien"), instrueret af John Wells og med blandt andre Oscar-nominerede Meryl Streep og Julia Roberts på rollelisten.


Familien Weston er spredt fra alle vinde, men da moderen er blevet syg og faderen forsvinder bliver familien atter samlet igen.


Jeg havde ikke høje forventninger til denne film, men jeg må indrømme at den levererede mere end jeg havde forventet. Jeg synes at filmen lignede et kedeligt og lettere klichéramt familiedrama(med den obligatoriske Streep i hovedrollen) ud fra traileren, men skuespillet er intet mindre end eminent i filmen. Det er trods alt et drama og tempoet i filmen er langsomt, men det bliver ikke kedeligt eller alt for klichéfyldt. At betragte denne dybt dysfunktionelle familie gør ondt og går ind under huden på én. 


Både Streep og Roberts fortjener deres Oscar-nomineringer for deres roller i denne film(måske jeg skulle genoverveje, hvem jeg tror der vinder hvilke Oscarer i år?). Den får 4(små, men gælder stadig) stjerner fra mig. ****(stjerner).

Xoxo The filmexpert-wannabe.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar