søndag den 2. marts 2014

Oscar-edition

Her kommer et lille uortodoks blogindlæg fra Oscar-uddelingen 2014. Jeg vil prøve at skrive dette indlæg løbende gennem Oscar uddelingen, så jeg beklager, hvis det kommer til at virke lidt fragmenteret. 


(Kl. 02.10)
Personligt går det godt, jeg er endnu ikke træt og har lige poppet champagnen, så alt er godt:)
Ellers er vi i gang med den røde løber, og selvom jeg ikke er modeekspert overhovedet, så synes jeg umiddelbart ikke der er noget der har chokeret voldsomt - det skulle da lige være for Angelina Jolie som har valgt, at hendes nye bryster skulle vises frem ved denne lejlighed! Jeg synes Cate Blanchett ser fantastisk ud, og jeg er ret skuffet over Sandra Bullock, som jeg ellers synes er en af de smukkeste kvinder i verden. 
Nu kan jeg snart ikke vente mere på at showet går i gang, men der er jo heller ikke lang tid til nu!


(Kl. 02:45)
Og vi er i gang! Og Jared Leto har vundet den første Oscar for bedste mandlige birolle - meget fortjent! Og Ellen gør det selvfølgelig perfekt:)
Sjov underholdning fra Pharrel, som optrådte med "happy" - han fik tre af de nominerede kvinder med(plus man kunne se, at Jennifer Lawrence var ved at panikke, fordi hun var bange for at hun skulle danse) - men det der hatte-flip han har gang i forstår jeg ikke! Det er virkelig fjollet!

(Kl. 02:58)
The Great Gatsby vinder for bedste kostume design - en af de kategorier jeg ændrede i dag - øv! Jeg skulle have holdt fast på den film! Men stadig det jeg håbede på:) meget fortjent!
Bedste make-up gik til Dallas Buyers Club - også meget fortjent.

(03:15)
Bedste animerede kort film går til mr. Hublot - aner intet om det:)
Bedste animerede film går til Frozen - som forventet(og her fik vi lidt tårer:)
Bedste visuelle effekt går selvfølgelig til Gravity!

(Kl. 03:30)
Nu bliver det spændende!! Det er danskernes tid! 
Hvem vinder kortfilms-Oscaren? Det blev dansk sejr!!! Helium!!!!
Bedste korte dokumentar gik til The Lady in Number 6: Music Saved My Life 
Kom nu Danmark!! Bedste dokumentar!
'Desværre'! Den gik til 20 feet from stardom.


(Kl. 03:50 )
Nu bliver det for alvor spændende!! Skal Jagten vinde? Jeg er bange for denne kategori! Mest fordi jeg faktisk ikke tror på det, men har slet ikke ord for, hvor meget jeg håber på det! 
Her sker det: bedste udenlandske film går til the Great beauty. Øv!!!

(Kl. 04:15 )
Personligt kører det stadig! Jeg er endnu ikke træt. Så det er bare dejligt!
Nu begynder de virkelig spændende kategorier - når man ikke er dansker(det vil sige at klokken er ved at være mange!)
Best Sound mixing går til Gravity - SÅDAN!
Best Sound editing går også til Gravity. Og jeg er enig i dommen:)
Bedste kvindelige birolle går til Lupita Nyong'o - meget fortjent! Jeg vaklede meget mellem hende og Jennifer Lawrence! Og hun blev SÅ rørt! Dejligt at se!
- og sjovt med Ellen, der får lavet et fællesbillede, som får Twitter til at gå ned:D




(04:28 )
Best cinematography gik til Gravity. Og jeg er glad:)
Best film edition går til Gravity - jeg er stadig glad:)
- mærkeligt at se Pink i eventyr-agtig-rød-funklende kjole, men DAMN hun gjorde det godt til Oz-celebration! 

(Kl. 04:44)
Production design gik til The Great Gatsby.

(Kl. 04:55)
Jeg er overdrevent vågen! Det er ellers ikke normalt på dette tidspunkt! Det var åbenbart et godt valg at tage en lur kl. 20:)
Glenn Close introducerer de mennesker, som skal mindes i 2014.

(Kl. 05:10)
Hallo Travolta ser underlig ud!! Håret er selvfølgelig farvet, men er det virkeligt alt?? 

(Kl. 05:13)
Original score går til Gravity


(Kl. 05:17)
Bedste sang gik til Frozen - det synes jeg var rigtig fortjent igen!

(Kl. 05:25 )
Best adapted screenplay gik til 12 Years of Slave -fortjent!
Orginal screenplay gik til Her

(Kl.05:40)
Best director går til Alfonso Cuaròn

(Kl.05:42)
Bedste kvindelige hovedrolle går til Cate Blanchett - slet ikke overraskende, selvom jeg selv helst så den gå til Sandra Bullock - men Blanchett ser så lækker ud, at det næsten er okay:)

(Kl. 05:50)
Bedste mandlige hovedrolle går til Matthew McConauhey


(Kl. 05:57)
Best picture går til 12 Years a Slave - jeg var SÅ meget i tvivl og gik fra Gravity og 12 Years a Slave og tilbage og så videre frem og tilbage hele dagen lang! Det var et svært valg synes jeg... Men jeg synes faktisk at Gravity skulle have vundet!

Jeg synes ikke, at der var de store overraskelser i år - ikke en gang et fald! Jennifer Lawrence skvattede på den røde løber(tak for det) men ellers skete der ikke det store! 
Det var The Oscars for i år! Jeg er næsten alt for frisk i forhold til, at klokken er 06:05, men mon ikke jeg snart bliver træt?:) jeg håber I fik noget ud af mine opdateringer!  Og at de ikke var alt for fragmenteret! Sov godt! Det er jeg sikker på at jeg vil! 

Xoxo the Oscar-expert-wannabe









Ingen kommentarer:

Send en kommentar