torsdag den 9. januar 2014

En film for søstre

Anmeldelse af Disneyfilmen "Frozen"(2013).


Dette er den anden Disneyfilm, som bygger over et H.C Andersen eventyr; nemlig Snedronningen. Elsa er prinsesse og født med særlige evner. Hun kan skabe is og frost med sine hænder. Hendes lillesøster, Anna, elsker at lege med sin søster og sammen laver de snemænd og leger med Elsas magiske evner. Men en dag går det galt.


"Frozen" har ikke meget med Snedronningen at gøre. Det er kun de magiske evner som er blevet brugt, men det gør bestemt ikke filmen ringere. Det her er en ægte prinsessefilm og dermed bliver det måske også mest for pigerne(og i særdeleshed søstre). Alligevel synes jeg at de, for Disney, obligatoriske sjove karakterer er helt geniale i "Frozen". Filmen er skabt af de samme mennesker, som stod bag "Tangled"(2011), og det ses tydeligt i både animation og sjove karakterer. 
Jeg blev meget rørt af denne film og jeg synes animationen var rigtig smuk, men er jeg den eneste der snart savner en god gammeldags tegnet Disneyfilm a la "Skønheden og udyret"(1991) eller "løvernes konge"(1994)? 


Det skal selvfølgelig ikke gå ud over "Frozen" at jeg er nostalgisk, når det kommer til Disneyfilm og jeg synes filmen var rigtig god. 

"Frozen" får 4 ud af 6 stjerner fra mig(og det er store stjerner for jeg var tæt på at give 5) ****(=stjerner)

Xoxo The Filmexpert-wannabe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar