lørdag den 21. september 2013

Ligegyldig komedie






Anmeldelse af "we're the Millers"(2013) eller den hjernedøde danske titel: "Familien Miller... Langt over grænsen". Filmen er instrueret af Rawson Marchall Thurber (jeg har ladet mig fortælle at det er manden bag "Dodgeball", hvilket jeg ikke kan forstå hvorfor skal fremhæves eftersom "Dodgeball" er en utrolig dårlig film). I hovedrollerne har vi Jennifer Aniston, Jason Sudeikis, Emma Roberts og Will Poulter


"We're the Millers" er en komedie, som handler om en pusher som får stjålet alle sine penge og alt sin hash og som derfor står i stor gæld til sin dealer. Han får tilbuddet om at smugle 'en lille smule' hash over den amerikanske-mexikanske grænse for på den måde at blive sin dealer kvit. Pusheren, David, mener dog ikke at han kan smugle hash over grænsen uden at blive opdaget og finder derfor på at han har den bedste chance, hvis han er i selskab med sin "kone" og sine to "børn". Han får derfor overtalt sin stripper nabo, en nørd fra opgangen og en hjemløs til at tage med ham i en camper til mexico for at smugle hash.

Det er måske ikke svært at forestille sig ud fra referatet af filmen at denne film er virkelig langt ude. Den er også plat og til tider klichéramt. Men den har heller aldrig lovet noget andet. Plottet er FOR langt ude hvis man spørger mig, men jeg synes der er mange sjove replikker og de leveres med en fantastisk timing. Jeg synes Jason Sudeikis er virkelig sjov, Jennifer Aniston er for det meste sjov på trods af at hun er mindre overbevisende som stripper(men man får hende at se i undertøj og det er en imponerende krop den dame render rundt med). Emma Roberts er tålelig som ellers irriterende rebelsk teenager, men Will Poulter med sine ustyrligt underlige øjenbryn er virkelig ligegyldig for filmen. Han er kun tilnærmelsesvis sjov da han bliver bidt i nosserne af en edderkop, og så er standarden for filmen ligesom sat!



Jeg synes filmen var sjov, trods det gennemsigtige plot og klichéerne. Hvis man ønsker sig en fuldstændig ligegyldig komedie til at slå hjernen af til så er "we're the Millers" et fint bud.

To ting har jeg at indskyde. Det ene er at det er virkelig irriterende at familien tilsyneladende kører rundt i en magisk camper for på trods af at de bliver hårdt beskudt og at de kører i grøften så er der intet at se på den flotte camper - den kan åbenbart fixe sig selv!
Den anden ting er at de viser fraklip efter filmen i forbindelse med rulleteksterne. Jeg ELSKER sjove fraklip men det duer jo ikke at de fraklip de viser overhovedet ikke er sjove!

"We're the Millers" får 3 ud af 6 stjerner fra mig ***(=stjerner)

Xoxo The filmexpert-wannabe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar